Monolith from beyond time

Monolith from beyond time
Heathen

Sunday, December 12, 2010

Taint (Ζει ανάμεσα μας...!!)

Τaint

Ένα από τα χαρακτηριστικά που διακρίνει ένα απλό παιχνίδι φαντασίας από ένα παιχνίδι φαντασίας/τρόμου είναι η ιδέα ότι το κακό είναι μια δύναμη διαφθοράς. Παρόλο που ένας paladin μπορεί να παραμείνει απόλυτα ηθικός στις πράξεις του ή ακόμα και στις σκέψεις του, μακροχρόνιοι αγώνες ενάντια στις δυνάμεις του κακού μπορούν να διαβρώσουν το σώμα και την ψυχή του. Οι πραγματικοί ήρωες αρνούνται να επιτρέψουν την εξάπλωση της διαφθοράς του κακού, απωθώντας τη μέσω μαγείας ή ιερής μετάνοιας. Μερικές φορές, παρόλ’ αυτά, ακόμα και καλοπροαίρετοι χαρακτήρες καταλήγουν να αποδέχονται τη διαφθορά μέσα τους, χρησιμοποιώντας τη για να αυξήσουν τη σωματική ή την ψυχική τους δύναμη.

Οι χαρακτήρες μπορούν να αποκτήσουν διαφθορά, όταν εισέλθουν σε χώρους που πλήμμυρίζουν από κακό, όταν έρχονται σε επαφή με ένα εξαιρετικά κακό αντικείμενο, μέσα από τις επιθέσεις συγκεκριμένων τεράτων και πράττοντας όπως κάποιος κακός. Αυτή η διαφθορά μπορεί να εμφανιστεί σωματικά (corruption) ή ψυχικά (depravity). Και η σωματική και η ψυχική διαφθορά μετριέται σε πόντους. Τυπικά οι χαρακτήρες μπορούν να πάρουν 1 έως 3 πόντους corruption/depravity από την έκθεση σε κακό. Παρατεταμένη έκθεση γενικά έχει τη δυνατότητα να προσθέσει 1 πόντο corruption/depravity κάθε 24 ώρες έκθεσης.

Στις περισσότερες περιπτώσεις ο χαρακτήρας μπορεί να επιχειρήσει να κάνει ένα save για να αντισταθεί στα συμπτώματα της δαφθοράς. (Corruption->Fortitude save, Depravity->Will save)

Κάθε φορά που ένας χαρακτήρας παίρνει με τη μία περισσότερους πόντους σωματικής διαφθοράς απ’ ότι το Constitution modifier του, επιχειρή άλλο ένα Fortitude save (DC 15 + points of corruption acquired). Αν το save είναι επιτυχές, ο παίκτης γινεται sickened για 1d4 γύρους∙ αν αποτύχει γίνεται nauseated για 1d4 γύρους.
Ομοίως, κάθε φορά που ένας χαρακτήρας παίρνει με τη μία περισσότερους πόντους ψυχικής διαφθοράς απ’ ότι το Wisdom modifier του, επιχειρή άλλο ένα Will save (DC 15 + points of depravity acquired). Αν το save είναι επιτυχές, ο παίκτης γινεται dazed για 1d4 γύρους∙ αν αποτύχει γίνεται stunned για 1d4 γύρους.

Τα κακά πλάσματα και οι undead είναι ανεπηρέαστοι από τα αρνητικά συμπτώματα της διαφθοράς. Έχουν αυτομάτως τόσους πόντους σωματικής και ψυχικής διαφθοράς ίσα με τα 3/2 του Charisma score, +1 για undead ή +2 για outsiders. Δεν έχουν penalties εξαιτίας της διαφθοράς τους, αλλά μπορούν να τους χρσιμοποιήσουν για να αποκτήσουν feats ή να αποτελέσουν μέρος κάποιας prestige class (Corrupt avenger, Death delver, Dread witch, Fiend-blooded, Purified of the hallowed doctrine, Tainted scholar -- αν είναι κάποιο ωραίο θα το μεταφράσω, αλλά προς το παρόν μάθετε τι είναι taint και όποις θέλει να γίνει τόσο “corrupt” που περισσότερο δεν γίνεται μου λέει!)

Συμπτώματα της διαφθοράς

Και η σωματική και η ψυχική διαφθορα εκδηλώνονται με ήπια, μέτρια και σοβαρά συμπτώματα. Η σχέση μεταξύ των πόντων διαφθοράς ενός παίκτη και των Constitution και Wisdom scores του καθορίζει τη σοβαρότητα των σωματικών και ψυχικών συμπτωμάτων της διαφθοράς του. Ένας χαρακτήρας με υψηλό Constitution μπορεί να πάρει περισσότερους πόντους σωματικής διαφθοράς πριν εκδηλώσει σωματικά συμπτώματα, ενώ ένας χαρακτήρας με χαμηλό Wisdom εκδηλώνει σχετικά γρήγορα ψυχικά συμπτώματα από την ψυχική του διαφθορά. (Αυτά κρίνονται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα, όπου τέρμα αριστερά κοιτάει ο παίκτης για το Con/Wis του και μετά οριζόντια για να δει που είναι τα όρια mild/moderate/severe taint και πότε πεθαίνει/τρελαίνεται από την υπερβολική διαφθορά) :

Con or                                  Mode-
Wis         No         Mild        rate       Severe     Dead/
Score     Taint     Taint      Taint     Taint      Insane
1–4         0              1              2–5         6–13         14+
5–8         0             1–3          4–11       12–27        28+
9–12       0             1–5          6–17       18–41        42+
13–16     0             1–7          8–23       24–55        56+
17–20     0             1–9         10–29      30–69        70+
21–24     0             1–11       12–35      36–83        84+
25–28     0             1–13       14–41      42–97        98+
29–32     0             1–15       16–47      48–111     112+
33–36     0             1–17       18–53      54–125     126+

Γενικά ένας χαρακτήρας μόλις βρίσκεται για πρώτη φορά σε μια από τις τρεις καταστάσεις διαφθοράς έχει χρόνο 24 ώρες για να διώξει τη διαφθορά αυτή και να κατεβεί στο προηγούμενο επίπεδο διαφθοράς ή να μείνει χωρίς διαφθορά, αλλιώς τα μόνα πράγματα που τον σώζουν είναι miracle και wish spell (βλ. παρακάτω ή σε άλλο post για τους τρόπους να διώξει κανείς το taint). Από τη στιγμή που περνάνε οι 24 ώρες, χωρίς να έχει θεραπευτεί ο παίκτης εκδηλώνεται ένα σύμπτωμα από αυτή τη βαθμίδα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Ο Ozaïd ήταν κακό παιδί και πήγε με τους drow. Επειδή, όμως, είχε αγαθή ψυχούλα και επειδή πήγε και χάραξε ένα όνομα που είδε σε μια ψευδαίσθηση πάνω σε ένα εξίσου αγαθό σκυλάκι άρχισε σιγά σιγά να διαφθείρεται ψυχικά. Ο Leoeak (ή όπως και αν γράφεται), ένας άχρηστος παππάς που δεν φρόντισε να είναι 9ο caster level δεν μπόρεσε να του κάνει heal στις πρώτες 24 ώρες και ο καημένος και αβοήθητος Ozaïd περιμένει να του εμφανιστεί ένα σύμπτωμα mild depravity. Αν παρόλ’ αυτά γίνει κάποιο θάυμα θα βρεθεί με 0 βαθμούς και δεν θα εμφανίζει πλέον συμπτώματα. Αν ο κακός Ozaïd συνεχίσει να ανεβάζει τη διαφθορά του, θα φτάσει στο moderate depravity και θα πάρει και από εκεί ένα σύμπτωμα, κρατώντας το mild που είχε από πριν, αν βέβαια ο κακός παππάς δεν έχει φτάσει σε κατάλληλο επίπεδο μέχρι τότε για να του το κατεβάσει και να μείνει σε mild. Αν ο Ozaïd γίνει τόσο κακός που (έχοντας πάρει 2 extra feats από την κακία του) ξεπεράσει τα όρια που επιτρέπει η σοφία του, θα γίνει ένα τρελάρας που δεν θα ξέρει τι του γίνεται και τότε δεν τον σώζει ούτε θαύμα. (Έτσι, λοιπόν, σας εξήγησα τι παθαίνει γενικά κανείς σε κάθε περίπτωση, θέττωντας ένα στόχο για τον παίκτη μου, δηλαδή να γίνει τρελάρας και να βλέπει πολύχρωμους δράκους στα μαλλιά της Felony και ένα κοπάδι από παππαδιές να διεκδικεί τον priest μας).

Τώρα, αν κάποιος φτάσει όντως σε σημείο να έχει τόση διαφθορά που ξεπερνάει τα όρια του παραπάνω πίνακα, πέφτει στα χέρια του Αντώνη και ουσιαστικά πεθαίνει ή σταματάει να παίζει με αυτόν τον υπερβολικά διεφθαρμένο παίκτη και φτιάχνει καινούριο. Τα συμπτώματα έρχονται σύντομα στο ίδιο post μαζί με διεφθαρμένες φωτογραφίες (!!!)

4 comments:

  1. Ara to paixnidi duskoleuei arketa... Aurio o antwnhs apo konta 8a mou ta eksigisei kalutera, einai merika pragmata pou den ta katalaba.
    To blog egine polu kalutero me ta new fonto!! Ante kai euxomaste panta kati kalutero :)

    ReplyDelete
  2. Χαχα! Εννοείται πάντα ό,τι καλύτερο γι' αυτό το blog!!

    ReplyDelete
  3. Αχαχαχαχαχα! Μουαχαχαχαχ.... ωχ, η διαφθορά πήρε μπρος.

    ReplyDelete
  4. Να, βλέπεις!!! Εσένα βάβαια σου ξεφεύγει πίο εύκολα. Ρώτα κι εμένα πώς ακριβώς ήταν η φάτσα μου όταν τα μετέφραζα!!! (διάβασες το παράδειγμα, έτσι);

    ReplyDelete